Böjt és mozgás

Böjt és mozgás

 

sporten

 

Lehet-e mozogni, sportolni böjt alatt?

Felmerülhet – és fel is szokott – a kérdés, hogy böjt alatt lehet-e sportolni. Ha legyengül a szervezet, akkor miként viseli a terhelést?

Először is: a 4 évszak böjtben a szervezet nem gyengül le! Kitisztul, de határozottan nem gyengül le. A folyamat alatt van egy 3-10 napos léböjtös szakasz azok számára, aki ezt az utat választják. Számukra személyes találkozón tisztázzuk a részleteket, és a sportolás intenzitását. Ezen időszakban is ajánlott a sport, annyi megkötéssel, hogy az utolsó napokban kicsit lazábban edzünk. A tapasztalatok alapján a sporteredmények a böjt hatására nőnek. (Ajánlom elolvasásra Dr. Ralph Bircher: Szigorúan bizalmas c. könyvét.) A léböjtös időszakon kívül folyamatos a szilárd táplálékbevitel. (A léböjt alatt is viszünk be tápanyagokat folyékony formában.) A táplálék mennyisége és minősége fog majd  változni a 40 nap alatt hétről hétre. Ezek a változtatások inkább könnyítik a testedzést, mint nehezítik.

woman-570883__180

A tavaszi böjt egy hosszas életmódváltó folyamat. Az eredmény megkönnyebbülés minden szinten. A 40 (46) nap alatt van lehetőség lassan leállni a felesleges élelmiszerek fogyasztásával, a felesleges szokásokkal, és lassan felvenni új étkezési és életviteli szokásokat. Ha sportolsz jelenleg is, akkor a teendőd csupán annyi, hogy folytatod ezt a  jó szokásodat. A tavaszi böjt alatt tegyél nagyobb hangsúlyt a nyújtásokra!

Ha még nem része az életednek a testmozgás, akkor a következő lépéseket ajánlom megtenni:

– Minden másnap legalább fél órát sétálj tempósan! Lehet, hogy a munkahelyedről mész haza gyalog (vagy egy szakaszt teszel így meg távolságtól függően) kutyát sétáltatsz, vagy csak lemész a futópályára gyalogolni. Fontos, hogy szakmai segítség nélkül ne kezdj el futni! A futás nagyon hasznos mozgásforma, de ha rosszul végzed, öröm helyett fájdalom, sérülés lehet a végeredmény.

– Végezz nyújtó gyakorlatokat otthon! Minden nap! Tested és lelked egyaránt meghálálja!

– Keress olyan mozgásformát, ami örömet okoz! Nézz körül, légy nyitott! Lehet tánc, úszás, kirándulás. A lényeg, hogy passzoljatok össze testileg-lelkileg egyaránt.

Az Integral FastHealing böjtprogram két programot ajánl:

blog_11  Jóga a testnek és léleknek

 A Jóga az egyik legösszetettebb test-lélek-elme gyógyító mozgásforma. Nehezen lehet meghatározni a jógát, mivel alapvetően nem testmozgás és nem sport. A testet ez a mozgásmeditáció széppé, rugalmassá és erőssé teszi, ám elsősorban lelki folyamat. Ahogy lazul a test és erősödnek az izmok, úgy lazul a merev elme és erősödik az önvaló.

Partner az Atma Center, mely két helyszínen is működtet jógastúdiót: Az Üllői úton a Kálvin térnél, és Budán a Széll Kálmán térnél. Mind a két helyszínen minden nap folyamatosan vannak különféle jógaórák. Ideális mindenkinek, mivel több napszakban lehet órára menni a város két pontjára is. Az órarendet és az óratípusokat az alábbi Atma Center linken tudjátok megnyitni:

www.atmacenter.hu

Az Atma Center a böjt időszakában kedvezményes böjt jógabérlettel várja a mozogni vágyókat.

a-futas-filozifiaja

– Ha nincs időd, kedved, egyéb lehetőséged eljárni valahová mozogni, érdemes mindenhová gyalog menni, ahová tudsz. A gyorsított séta támogatja a mozgást, a változást. Aranyszabály: olyan ütemben fuss/sétálj, amilyenben még tudsz beszélgetni. A zihálás, kifulladás nem váltja be a hozzáfűzött reményeket – fogyni nem fogsz. A napi ütemes séta legalább 20 percig viszont valódi eredményt hoz a 40 nap végére.

Itt találsz egy komplett futás edzéstervet a böjt idejére. Ez a terv a teljesen nulláról kezdőknek készült, egy edzőnő állította össze. Fontos: jó futócipőben kezdd el a futást! Ha tudsz, fuss futópályán. A beton csak akkor megengedett, ha betonon való futáshoz kifejlesztett futócipőd van. Amúgy többet árt, mint használ. Ha ízületi fájdalmaid vannak, hagyd abba az edzéseket, és válassz más mozgásformát!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>